Calculus of Variations and Geometric Measure Theory

ERC School "Geometric Functional Inequalities and Shape Optimization"

created by brancolin on 26 Sep 2017

9 sep 2013 - 13 sep 2013   [open in google calendar]

Accademia Pontaniana, Napoli

The school on Geometric Functional Inequalities and Shape Optimization will take place in Naples at the Accademia Pontaniana in the period September 9-13, 2013.

The speakers will be Dorin Bucur, Francesco Maggi, and Massimiliano Morini.

PhD students and young researchers are warmly welcomed to attend: there is still available financial covering of accommodation for some PhD students or young researchers.

Please, note that the deadlines for financial support and for registering have been postponed to June 30th and July 31th, respectively.

For a more detailed program and some basic information, see http://ercnapoli.altervista.org/

The school is sponsored by ERC Advanced Grant n.226234 "Analytic Techniques for Geometric and Functional Inequalities", Dipartimento di Matematica e Applicazioni "Renato Caccioppoli" of Università degli Studi di Napoli, and Progetto F.A.R.O. "Metodi matematici per la modellazione di fenomeni naturali".

Please do not hesitate to contact us at erc.napoli@gmail.com if further information is needed.

Organizers: Marco Barchiesi, Alessio Brancolini, Nicola Fusco, Chiara Leone, Anna Verde.

Speakers: Dorin Bucur, Francesco Maggi, Massimiliano Morini.