Singular Nonlinear Problems in Calculus of Variations and PDEs

modified on 04 Apr 2019

24 jun 2019 - 26 jun 2019   [open in google calendar]

Università degli Studi di Napoli Federico II

The aim of the meeting is to bring together experts in the fields of Calculus of Variations and Partial Differential Equations and to illustrate recent developments in these areas, with particular attention to the class of singular problems. Both theoretical issues and possible applications of the topics of the conference will be highlighted.

The meeting will be the occasion to celebrate the birthday of Gioconda Moscariello.

The conference will be held at the Aula Scipione Bobbio, Scuola Politecnica delle Scienze di Base, Piazzale V. Tecchio n. 80, Università degli Studi di Napoli Federico II, Napoli and at the Sala Azzurra del Centro Congressi, Campus of Monte Sant' Angelo, Università degli Studi di Napoli Federico II, Via Cintia, Napoli

Organizers: Menita Carozza, Umberto De Maio, Fernando Farroni, Alberto Fiorenza, Flavia Giannetti, Antonia Passarelli di Napoli, Teresa Radice, Carlo Sbordone, Roberta Schiattarella, Anna Verde, Gabriella Zecca.

Speakers: Giuseppe Buttazzo, Piermarco Cannarsa, Andrea Cianchi, Gianni Dal Maso, Vincenzo Ferone, Helene Frankowska, Nicola Fusco, Nicola Garofalo, Daniela Giachetti, Luigi Greco, Tadeusz Iwaniec, Domenico Angelo La Manna, Antonio Leaci, Francesco Leonetti, Juan Manfredi, Elvira Mascolo, Emanuela Radici, Maria Alessandra Ragusa, Franco Tomarelli, Cristina Trombetti.